Ny medlem

Välkommen som medlem i Bf 7 Muttern u.p.a.

Att bo i en bostadsförening innebär ett gemensamt ansvar. Som medlem i föreningen har du inte bara rätten till en bostad i föreningens hus utan du har också skyldigheter mot föreningen och övriga medlemmar. Läs gärna föreningens ordningsregler och stadgar för att veta vad som gäller i föreningen.

Här är några praktiska upplysningar.

Namnskylt och namnbyte

För att byta namn på namnskylten på din dörr vänder du dig till Emelie Albertsson i styrelsen. Han ser även till att namnet på namntavlan i entrén ändras.

Postboxen har två namnskyltar: en som visas på utsidan och en som visas när luckan är öppen (för brevbäraren). Du kan själv byta den yttre etiketten genom att skriva ut ditt namn i typsnittet Arial 16 punkter och montera lappen i hållaren på insidan av luckan. Observera att hållaren är lite ömtålig och svårhanterlig. För att sätta upp den inre namnetiketten kontakta Emelie Albertsson i styrelsen som kan hjälpa dig att sätta upp den med en dymo-printad etikett.

Nyckelbrickor

Vi använder gröna nyckelbrickor för att komma in genom porten från gatan, in i soprummet och in i tvättstugan. Av säljaren ska du ha fått minst två stycken. Har du inte fått några ska du höra av dig till säljaren.

Varje nyckelbricka är registrerad på en användare som även finns med på displayen i porten. Vänd dig till Pontus Lysander för att uppdatera uppgifterna så att brickan är kopplad till rätt användare.

Flyttkartonger

Flyttkartonger kan, sönderskurna och väl hopbuntade, lämnas i soprummet, som ligger bredvid entrén. För att komma in där använder du nyckelbrickan eller den elektriska låsöppnare som sitter på vänster sida i entrén när du är på väg ut.

Tvättstuga och bastu

Tvättstuga och bastu hittar du innanför dörren i trappan upp till gården. Följ de regler som är anslagna för användande av tvättstugan respektive bastun. Maskinerna i tvättstugan är försedda med tidlås och går inte att använda utanför tillåten tid (se anslag i tvättstugan).

Barnvagnsrum

För dig som har småbarn finns det ett barnvagnsrum i entrén (mitt emot höger uppgångs hiss) med plats för 3–4 barnvagnar. Nyckeln till barnvagnsrummet är densamma som till din lägenhetsdörr.

Kabel-tv och bredband

Föreningen erbjuder kabel-tv och bredband via Tele2. TV1, TV2 och TV4 samt bredband ingår i kvartalsavgiften.

Fastighetsskötare

Fastighetsskötare är Björn Höglund. Han kommer en gång i veckan, vanligen tisdagar, för att se till huset och för att åtgärda fel.

Felanmälningar kan göras på mejl felanmalan.bf7muttern@gmail.com

Styrelsen

Styrelsen sammanträder kontinuerligt under året och handlägger alla löpande ärenden. Styrelsens sammansättning och ansvarsfördelning framgår av uppgifterna på anslagstavlan i entrén.

Föreningsstämma

Ordinarie föreningsstämma (årsmöte) hålls årligen under april månad. En extra stämma kan förekomma under hösten. Kallelse sätts upp på anslagstavlan i entrén. Kom gärna till stämman – där avhandlas ofta viktiga frågor som rör fastigheten.

Städdagar

Två gånger per år, vår och höst, har vi städdagar i föreningen. De brukar vara ett utmärkt tillfälle att under gemytliga former lära känna grannarna samtidigt som vi gör fint i fastigheten.

Vi är stolta över vår fina fastighet och hoppas att du ska trivas i huset.

Hör gärna av dig till någon i styrelsen om det är något du undrar över!

Styrelsen för Bf 7 Muttern u.p.a